Sunday, December 2, 2012

Papír hópehely

Hogyan készítsünk olcsó és egyszerű karácsonyi díszítést?

A bejegyzés angolul itt olvasható.


A karácsonyi hópehely!

Mindig is utáltam a papír díszeket. SOHA nem volt számomra nagy kihívás papírból alkotni valamit, az nem elég maszatos, túl hamar kész… Egyébként is, az CSAK papírból van!

De a szükség nagy úr! Mikor ideköltöztük Helsinkibe úgy gondoltam, hogy a meleg ragasztó pisztolyom, a barkács dobozom és tobozaimra itt nem lesz szükség, úgyis dolgozni jövök ide! Így ezeket a holmikat én m@rha Magyarországon hagytam… de akkor hogyan teremtsek itt karácsonyi hangulatot? Olyan díszítési módszert kellett tehát keresnem, amihez nem kell sem fenyőág, sem meleg ragasztó. És akkor megleltem azt az oldalt, ahol on-line lehet hópelyheket készíteni és ott bátran gyakorolhattam! Lássuk akkor, hogyan is készül egy papír hópehely! A hópelyhek megrajzolását Niki barátnőmtől kapott ceruzával végeztem! Ez egy igazán különleges ceruza, rajt Gregor Mendel, a genetika atyjának kézjegyével! J

A csodás ceruza!

Szükséges eszközök:
A/4-es fehér lap (színes is lehet)
olló
ceruza és faragó
cellux (a kész hópihék felragasztásához)
vasaló (a kivágott hópihe kivasalásához)

Csak egy pár holmira van szükség a hópehely elkészítéséhez!

Így csináld:
Az A/4-es lapot a sarkánál behajtjuk, a felesleges papírt levágjuk, így egy négyzetet kapunk.

A négyzet.
 A félbe hajtott négyzetet ismét félbe hajtjuk, de ez a hajtás csak egy segédvonal lesz. Az így kapott középpontból indulva egymással szembe hajtjuk a háromszög csúcsait, mégpedig úgy, hogy azok teljesen fedjék egymást, és az oldalak metszéspontja az előzőleg meghajtott segédvonalunkra essen!

A papír széleit levágjuk.
Az így kapott formát a segédvonal mentén még egyszer behajtjuk, ekkor egy rakéta-alak keletkezik, melynek csúcsait le kell vágni, hogy ismét egy háromszöget kapjunk! Erre a háromszögre kell a mintát felrajzolni!

Felrajzoljuk a mintát és kivágjuk.
 A papírt úgy hajtogattuk, hogy egy 6-ágú hópelyhet kaphassunk, a minta rajzolásnál pedig azt kell figyelembe venni hogy egy hópehely ág felét, vagyis a teljes hópihe 1/12-ed részét fogjuk megrajzolni!

A csodás hópehely!
 Miután megrajzoltuk és kivágtuk a mintát érdemes átvasalni a papírt, így sokkal könnyebb lesz felragasztani a hópelyhet!

A felrajzolt formákat a végtelenségig lehet variálni, mint ahogy azt is, hogy mekkora és milyen színű papírra rajzolunk! Csinálhatunk kis hópelyhet, színes hópelyhet, ragaszthatjuk ablakra, pohárra a karácsonyi vacsoránál, kerülhet ajándékra vagy szekrényre! Akár gyerekekkel, vagy baráti társaságban is el lehet készíteni, biztos vagyok benne, hogy mindenkinek legalább annyira fog tetszeni, mint nekem! J


Az elkészült papír hópelyhek az ablakunkon.

No comments:

Post a Comment