Friday, August 2, 2013

Marcipános mákfagyi (fagyigép nélkül)

Hogyan készíthetünk otthon finomabb fagyit, mint amit a balatoni strandokon lehet kapni?


Marcipános mákfagyi!

Idén úgy alakult, hogy a nyár nagy részét itthon töltöm Magyarországon, így a családi pihenést összekötöm a szakmai kötelezettségekkel. Természetesen azért a munkán kívül jócskán jut idő nyári programokra, strandolásra és fagyizásra is! (Egyébként az idei egyik legjobb élményem az volt, amikor 24 km/h sebességgel csúsztam le egy óriás vízi csúszdáról, majd olyan erővel csapódtam a vízbe, mint egy bombaaaaa!!) J

Mint azt tudjuk, kishazánkban sok a vízpart és minden strandon legalább 3 fagyis van. Míg egyesek saját készítésű főzött fagyit tesznek ki a pultra, addig mások a különböző fagyis-multicégek előredobozolt fagylaltjait, megint mások a sorbetre emlékeztető jeges borzalmakat árusítanak… Na, nekem idén nyáron mindegyikbe volt részem, vettem fagyit 200 ft/gombóc áron, de találkoztam 150 ft-os fagyival is!

A minap én is ellátogattam a Balatonra, ahol a fagyizás sem maradhatott el. Vidáman be is álltam a vásárlók sorába, és akkor megpillantottam a MÁKFAGYIT! No, gondoltam megkóstolom, elvégre jómagam is elkészítettem egy remek mákfagyit, hiszen mégiscsak kellett valami összehasonlítási alap! Elsőként elfogyasztottam a felső gombócomat, majd mikor a mákfagyihoz értem… Hát majdnem sírva fakadtam, olyan rossz volt. Végül is megettem az íztelen, teljesen édes gombócot, de a végén megfogadtam: HA mákfagyi, akkor csak és KIZÁRÓLAG saját készítésű, ugyanis ez egy olyan szuper recept!!! Aki csak teheti, próbálja ki, az eredeti recept a Kifőztük magazinból származik, ezt turbóztam tovább egy kicsit!

Hozzávalók:
5-6 evőkanál darált mák
1 citrom reszelt héja és ½ citrom leve
1 narancs reszelt héja és leve
3-5 evőkanál cukor (Ízlés szerint, nekem 3 evőkanálvolt.)
5 evőkanál tej
1 vanliás cukor, vagy 1 tk vanília aroma
5 dkg marcipán (Elhagyható, aki szeretné az házilag is elkészítheti, recept itt.)
25 dkg mascarpone
3 dl tejszín (min. 30%)

Elkészítés:
A darált mákot a cukorral és vaníliás cukorral, a narancs és citrom héjával és levével 5-6 evőkanál tejben alacsony hőfokon felfőzzük (A). Ez a művelet csak néhány percig tart (kb 3-5 min), de vigyázzunk, nehogy odakapjon a mákos alapunk! Még a meleg alapba belereszeljük a marcipánt és addig kevergetjük, amíg az teljesen el nem olvad (B)! (A marcipán egyébként elhagyható, de az tény, hogy attól még finomabb lesz és 5 dkg marcipán nem is drága, hogy egyszer kipróbálás céljából ne lehetne megvenni!) Miután kihűlt a mákkrém, összeforgatjuk a mascarponéval (C-D). 

Így készül a mákos alap!

Ezt az alapot kb. 1 órára hűtőbe tesszük, hogy kellően lehűljön, mielőtt belekeverjük a tejszínhabot. Végül 3 dl hideg tejszínből kemény habot készítünk, amit óvatosan egybeforgatunk a mákos masszával. 

A tejszínhabot könnyebb kihabosítani, ha a tálat és a robotgép karjait is hűtőben lehűtjük!

Akinek van fagyigépe, az abban fagyassza ki a fagylaltot, de akinek nincs az se csüggedjen! Ez a fagyi már most olyan krémes és sűrű, hogy elég fagyasztóba tenni, néhány alkalommal botmixerrel átkeverni és már kanalazhatjuk is ezt a finomságot!

Próbáljátok ki, tényleg szuper finom!
Szép napot, ildiKOKKI

A csodálatos mákfagyi!



3 comments:

  1. Nagyon teszik!:) És mostanában mindig a mákos dolgokon akad meg a szemem!

    ReplyDelete
  2. Akkor ezt nézd meg, tegnap csináltam: meggyes-mákos muffin!
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=205336316301873&set=a.172051492963689.1073741828.172046496297522&type=1&theater
    Sőt, a mostani Blogkóstolóra is egy mákos sütit néztem ki, úgyhogy azt is nézd majd meg! :)

    ReplyDelete
  3. Minden van otthon, mär csak idő kell. A meggyet -korábban mondtad már- hol is vetted?

    ReplyDelete