Wednesday, November 5, 2014

Pizzás csiga gombával

Avagy mit sütöttem a Blogkóstoló 19. fordulójára?

 
Csiguszok...

A Blogkóstoló jelenlegi fordulóját Fűszermánia Gabi rendezi, aki a Süssünk-fűzzünk együtt! blogot sorsolta nekem. Piroska blogját nagyon szeretem, hiszen sok egyszerű és hasznos recept van az oldalán, így szívesen böngésztem nála. A játékra egy gyorsan elkészíthető kelt finomságot választottam, hiszen hétvégén bulit rendezünk és ezeket a kis csigákat is szertném felszolgálni a vendégeknek! Anno még Magyarországon egyébként még nagyon sok pizzás csigát sütöttem, így jó volt egy kicsit nosztalgiázni… J

Hozzávalók: (20-25 csigához, vagy egy nagy gáztepsinyi adaghoz).
(1) Tészta:
40 dkg liszt (BL 55)
2 dl tej + ½ kocka élesztő + 1 csipet cukor
5-6 ek olívaolaj
1 tk só
2 tk oregánó
(2) Töltelék:
2 kis konzerv sűrített paradicsom + 1 dl víz
1 kis fej hagyma + 1-2 ek olívaolaj
1 gerezd fokhagyma
1 tk pirospaprika
1 tk oregano
1 tk bazsalikom
1 tk bors
1 tk cukor
1 üveg szeletelt gomba (töltőtömeg 150 g)
(3) Díszítés:
1 marék reszelt sajt (edámi)
1-2 ek parmezán
kevés szárított petrezselyem

Elkészítés:
A lisztet egy tálba szitáljuk, hozzáadjuk a sót és az oregánót, a tejben felfuttatott élesztőt, illetve az olajat, majd egy szép hólyagos tésztát dagasztunk, amit meleg helyen kb. egy órácska alatt duplájára kelesztünk.
Amíg a tészta kel, elkészítjük a tölteléket. A hagymát finomra összevágjuk, majd üvegesre pirítjuk. Lehúzzuk a tűzről, hozzáadjuk a zúzott fokhagymát, sűrített paradicsomot és főszereket, valamint egy kevés vizet, majd pár perc alatt összefőzzük a pizzakrémet.
A gombát alaposan lecsepegtetjük, apróra összevágjuk, majd kinyomkodjuk.
A megkelt tésztát kb. fél cm vastag téglalapra nyújtjuk, megkenjük a pizzakrémmel, megszórjuk aprított gombával és feltekerjük, majd kb. kétujjnyi vastag szeletekre vágjuk. A csigák tetejét megszórjuk egy kis reszelt sajttal és parmezánnal, valamit egy kevés szárított petrezselyemmel és további 20 perces pihentetés után 175°C-os sütőben pirosra sütjük őket!


Jó étvágyat,  ildiKOKKI


Sok fűszerrel...

2 comments:

  1. Jaj, de jól néznek ki ezek a csigák! :)

    ReplyDelete
  2. Szép kis csiga-bigák lettek! Örülök, hogy szétnéztél nálam! Én is szeretek nálad lenni!!!

    ReplyDelete