Wednesday, April 15, 2015

Macis muffin

A legszuperebb muffin gyermekzsúrra! J

 
Mackók...

Néhány hete egy kedves finn ismerősöm azzal a kéréssel fordult hozzám, hogy készítenék-e a kislánya születésnapi bulijára maci muffinokat. Persze azonnal igent mondtam, majd elkezdtem körbenézni a neten „medve” ügyben. Szuper ötletetek találtam, de a legjobban ez a kép fogott meg, így jómagam is hasonló módon készítettem a sütiket. A macik alapja egy csokis muffin, amire sima csokitorta krémből készült a bunda, amit úgynevezett fű-készítő tortadíszítő csővel nyomtam a muffinra. (Ez a folyamat a You Tube-os videók és a képek alapján könnyűnek tűnt ugyan, de nekem elsőre egyáltalán nem volt az, bár az utolsó néhány macira szinte magától „repült fel” a bunda.) A szemeket, fület és pofikát csokiból csináltam, bár az eredeti receptben ez szárított cukormázból (royal icing = színezett mézeskalács íróka) volt. A szemek fehér csokiból készültek, a pofi színéhez pedig ételfestékkel is színezhetjük a fehér csokoládét, vagy bele is keverhetünk egy kevés étcsokoládét, esetleg karamellizált fehér csokival is készíthetjük azt.

Hozzávalók:
(1) Muffiok: (12 db csokis muffin.)
25 dkg liszt
15 dkg cukor
1,5 dl natúr joghurt
2-3 ek kakaópor
2 db tojás
1 dl olaj
1 tk sütőpor
(2) Krém:
100 g étcsoki+ 25 g tejcsoki
125 g tejszín (35%-os, állati)
60 g vaj
2-3 ek porcukor
(3) Díszítés:
kb 5-6 dkg fehér csokoládé
kb. 5-6 dkg étcsokoládé
barna ételfesték (opcionális)

Előkészületek:
A maci összeállítását megelőző napon elkészítem a füleket, szemeket és a pofikát. Egy selyempapír segítségével körberajzolom a muffin formámban a muffin nagyságát, így nagyjából meg tudom becsülni, hogy mekkora lesz a maci feje. Ezt a kört átmásolom egy lapra, ahol berajzolom a szemeket, pofit és a füleket, majd ezeket kivágom és egy-egy A/4-es lapra kellő kópiaszámban előrajzolom a szemeket (24 db), pofit (12 db) és fület (24 db). A csokit felolvasztom és temperálom, majd a mintalapra teszek egy sütőpapírt és csokival megrajzolom a szemeket, fület stb. A csokiból készült „maci alkatrészeket” a hűtőben hagyom egész éjszakára, hogy kellően megszilárduljanak.

Elkészítés:
A tészta hozzávalóiból csokis muffinokat sütök. (A sütés menetét ebben és ebben a posztomban is részletezem.) Elkészítem a krémet, melynek részletes leírását itt találjátok. A textil habzsákom végére most kivételesen a fű díszítőcsövet teszem (pl. Wilton 233-as cső), majd a zsákot megtöltöm a krém felével. A cupcake-ek tetejét vékonyan megkenem egy kevés krémmel, majd körkörösen haladva elkészítem a bundát. A krémet kb 10 percig hagyom szilárdulni, majd felhelyezem a szemet, fület, pofikát, valamint ha még szükséges volt egy kis krémmel utána igazítottam a macikat.

Tipp:
A muffinokat előző nap is megsüthetjük, le is fagyaszthatjuk, de a csokis krém is jól bírja a fagyasztást.
A szemeket, füleket ne fagyasszuk, mert az nem tesz jót a csokinak és kevésbé lesz esztétikus a végeredmény!

Szép napot, ildiKOKKI


Egy születésnap apropóján...

2 comments:

  1. Nagyon ügyes vagy! Meseszép muffinokat készítettél! Imádom, pedig nem vagyok már gyerek :)

    ReplyDelete
  2. Szuper:) Pont ezt kerestem:) A díszítő krémet előző nap is felrakhatom,megtartja másnapra a bunda a formáját? Én egy nagy maci formájú tortát tervezek készíteni,s így szeretném díszíteni.Köszönöm:)

    ReplyDelete